fredag 27 juli 2012

Loke 8 veckor

Nu är han visserligen snart 9 veckor...har haft schemat fullt med jobb och annat, men tänkte att jag ska förgylla vardagen med några nya bilder. 
Jag vägde honom för två dygn sen och då vägde han runt en 790g, så det verkar som om han stadigt går upp 100g i veckan. Så då borde han väga ett kilo när han blir 10 veckor. 
Han äter numera helt själv, men vill gärna ha sällskap så den som är hemma försöker sitta med honom några stunder varje dag. 
Jag tror att det här beteendet kommer sig av att han inte någon att lära sig av. Så fort Idun är vid matskålen skyndar han sig dit, och när Idun leker på ett visst sätt härmar han. Men Idun vill bara leka med honom när hon känner för det. Och det andra katterna vill inte ha något med honom att göra, så det är faktiskt lite synd om den lille katten! 
De enda som verkar vilja ha något med honom att göra är hundarna. Men han är fortfarande för liten att träffa dem på egen hand för de är något intensiva...

Min bror är den som har stått för mat, lek och bus de senaste 2 veckorna eftersom jag har jobbat och Magnus har varit hos sina föräldrar. Men varken Loke eller Björn verkar klaga! Kanske har jag hittat min potentiella omplaceringsvärd hos min käre bror???
Loke är i alla fall en mycket, mycket pigg liten katt och han har många vassa tänder och klor som han gärna använder.Helst på ben och fötter.
Det blev ingen registrering den här veckan, jag kom fram till att jag vill vänta tills han är minst 10 veckor. Tycker fortfarande att han är för platt över bröstet för att slappna av helt och tro att detta kommer gå bra. På måndag ska han vaccineras, för att hitta en veterinär inom ett bra avstånd här i obygden i semestertider var lättare sagt än gjort. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar