måndag 30 juli 2012

Loke 9 veckor!

9 veckor och 950g senare börjar nu Loke bli stor! Första vaccineringen idag och det gick hur fint som helst. Vi var tvungna att åka bil i en timme men det klarade han som ingenting. Han blir coolare och stabilare för var dag som går. Målet är ju att Loke ska bli en självständig, tuff och självsäker liten krabat med en massa kärlek till övers för sina människor. Än så länge är detta lite svårt att se eftersom kattungar uppenbarligen vill klara av alla olater innan de växer upp...Just nu går han igenom sladdbitar-fasen. Men han är onekligen cool och framåt.

I alla fall; 950g! Känns väldigt tryggt och bra när han nu börjar närma sig kilot. Han äter självständigt om än inte så entusiastisk som en kattunge kanske borde. I dag så tog KMR-mjölken slut och jag planerar inte att köpa någon ny. Nu är det torrfoder och vanlig blötmat som gäller. 

Han har börjat använda sin lilla röst också. Den är mycket pipig och används så fort han anser sig felbehandlad. 
När Idun var liten så förde hon ett jäkla väsen så fort Tage och hon lekte. Och så fort hon pep slutade Tage med vad han än gjorde och då attackerade Idun honom på nytt. Loke gör precis likadant med Idun. De verkar så otroligt roligt ihop! Idun har alltid varit lite av en kattunge i beteendet så jag antar att hon tycker det är kanon att ha någon att leka med. Dessa våldsamma lekar går så klart ut över min sömn, men å andra sidan så var jag ju redan van med för lite sömn. 

Jag håller på att introducera Loke lite fint för Tage. De har inte hälsat speciellt nära på varandra än eftersom Tage inte tycker att det här med kattungar är kul. Men han har studerat Loke och Loke vill väldigt gärna hälsa men vibbarna gör nog att han inte vågar. De måste i alla fall börja komma överens för om 4 veckor flyttar vi till vårt nya hus och börja det nya livet. Tage är i grund och botten en väldigt smart och förstående kille, men han blir lätt avundsjuk har jag märkt och då blir han arg och irriterad. Jag hoppas innerligt att detta går över. 

Loke verkar bli en mycket stilig herre, med en mycket vacker, lång och silkig silverpäls. Han är otroligt lik Idun! Han har hennes långa svans och ben och hennes ansikte. Många av hans olika uttryck är en kopia av hennes. Jag hoppas att han inte får Iduns haka (!) och Iduns sinne. Sedan hoppas jag även att han ärver lite av pappa Ash också! Benstommen och temperamentet vore så klart inte fel, eftersom det var dessa egenskaper som gjorde att jag lånade Ash. 

Nu till veckan ska han avmaskas sista gången och förhoppningsvis ska jag våga registrera honom. Sedan kommer jag även att gå igenom katternas försäkringar och höra hur Agria ställer sig till Lokes flat chest...Kan hända att Lokes försäkring kommer åka på olika restriktioner för att göra hans situation lite krångligare. Vi får se.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar